Eksotisk fjellnatur i Jostedalsbreen S&F - Nonsnibba ++ (04.06.2021)

Geschrieben von Eikås (Janne Eikås) GSM

Strandanibba austtoppen (1.792m) 04.06.2021
Gjerdeaksla søre (1.833m) 04.06.2021
Besuche anderer PBE Gjerde p-plass (96m) 04.06.2021

Denne turen her er eit av resultata av å samle fjell og naturopplevelser i Sogn & Fjordane som blir nok eit av dei finaste eventyr eg hittil har gjort. Sjølv om all verdens fjell & natur er heftig fint, så betyr "framgården" min her heime (Som eg tenker kan være det rette ordet) aller mest! Det tiltross for andre fjell, med nyopplevde nord noreg ifjor + alle fjella i M&R som også betyr mykje, sidan eg i utgangspunktet er ein cocktail av sunnmøring og romsdøling med ein hærleg fin oppvekst i det vestligaste øysamfunnet Solund. Eg får virkelig håpe at hofter, helse og kne varer til eg er 100 år :) Sogn & Fjordane som er mitt heimfylke vil alltid være stort i eit naturhjerte. Å samle fjell isolert sett, så tenker eg fortsatt aller først på gamle S&F. Sjølv om me no er slått saman ilag med Hordaland til nye Vestland fylke 1 jan.2020. Om ein så går for heile Vestland fylke vil det være snakk om ca 2029 fjelltopper med ein pf. på 100. Fylkessammenslåinga er etter mi meining ufattelig feil geografisk, men også sett i forhald til by, landsbygd, distrikt og i ein sentraliseringspolitikk. Nok om det... Peakbook er ein flott nettstad å samle etter fjell lister med gode oversikter og mykje inspirasjon. Primærfaktoren til fjella kan ein rekne ut på kartet når ein teller koter og eller faktisk får ei meir nøyaktig oversikt når ein er ute i terrenget og bruk av høgdedata som er mest nøyaktig. Statens kartverk har vore godt behjelpelig på å besvare spørsmål når eg har stussa på diverse detaljer. Norges fjell-land og ikkje minst Jostedalsbreen er stadig i store endringer med nedsmeltinger av breen og med nye fastfjell områder. Det ser eg godt når kartet og terrenget i dagens målestokk blir registrert og ikkje alt stemmer heilt. Det er utruleg spennande å utforske og studere nye natur og landområder. Primærfaktoren til fjella/breen endrer seg stadig raskt også no framover i tid. Eit ca antall på 1169 fjelltopper er det idag i fylket Sogn & Fjordane på ein pf 100. Eindel plussar og minus vil det nok bli etterkvart som kartverket finn nøyaktigheter i målinger og nedsmelting av is. Men, uansett ser eg eit fjellområde som er spennande, unikt og fint uavhengig av primærfaktor, tek eg turen innom. https://no.wikipedia.org/wiki/Prim%C3%A6rfaktor
Jostedalsbreen er den største europeiske isbreen og den ligg i mitt nærområde og ikkje minst i FRAMgården. Det er med eit stort hjerte fantastisk fint å kunne utforske naturen i akkurat i dette unike naturområdet som kanskje ikkje så mange beveger seg dagleg i.
Denne dagen var eg nok ein gang så heldig å ha med gode turvenn Johan JoSo (Johan Solberg) på laget. Ser vidare fram til dei mange tenkte mini ekspedisjoner ilag med Johan i akkurat dette riket. Takk for ein godt utnytta dag i eit heilt unikt naturlandskap i eit krevjande terreng, etter årstid og akkurat denne rundturen! Diverse bresprekker var det i området mellom dei to siste fjella. Jervespor var å observere mellom Nonsnibba og Sørvest for Nonsnibba.

Fin morgenstemning ifrå Kjøsnesfjorden/Jølster på veg inn til Olden og dagens tur på Jostedalsbreen & fjella Gjerdaaksla 1848, Sørvest for Nonsnibba 1782 og Nonsnibba 1803
Ein fin oppgang til breen!
Mot Sørvest for Nonsnibba 1782. Ruteflotbreen til høyre
Mot Strandanibba ifrå Gjerdaaksla
Ifrå Sørvest for Gjerdaaksla. Nonsnibbatoppane, Lodalskåpa, Brenibba og Kjenndalskruna i bakgrunnen
Eksotiske laguner ein berre kan drøyme om...
Tilbakeblikk mot Nesdalsnibba / Gjerdaaksla og bakerst Strandanibba ifrå Nonsnibba
Ifrå Nonsnibba 1782 moh
Ifrå Nonsnibba 1782 moh mot Kjelkevarden 1717 og Sørvest for Gjerdaaksla. Snønipa bakerst midt i bildet
Ifrå Nonsnibba 1803 med Kjenndalskruna 1830 i bakgrunnen
Ifrå Nonsnibba 1803 med retur mot Sørvest for Nonsnibba 1782
 Mot Kjenndalskruna
Eindel store sprekker ved nedrennet mellom Nordvest for Kjenndalsbreen 1770 og til Nonsnibba 1803
Eindel store sprekker mellom Nordvest for Kjenndalsbreen 1770 og til Nonsnibba 1803
Fantastiske vidder!
Siste besøk til kvelden vart Strandanibba 1785
Mot Nonsnibba 1803 ifrå Nordvest for Kjenndalsbreen 1770
Ifrå  Strandanibba 1785 ned til Floten/Mindresunde og Oldevatnet.
Ifrå Strandanibba 1785 ned til Floten/Mindresunde og Oldevatnet.
Ifrå  Strandanibba 1785 mot Gjerdanibba 1451.
Ifrå Strandanibba 1785 mot Gjerdanibba 1451.
Ifrå  Strandanibba 1785 med ei fin nedstigning som avslutninga på ein lang og fin dag i eit eventyr rike!
Ifrå Strandanibba 1785 med ei fin nedstigning som avslutninga på ein lang og fin dag i eit eventyr rike!
Minnet ifrå turen er dei vakraste laguner ifrå Jostedalsbreen og den finaste natur stillheita langt vekk frå menneskeskapt kaos.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.