Bitihødn alene (26.04.2021)

Karte
Besteigungen Bitihorn (1.607m) 26.04.2021
Besuche anderer PBE Bitihorn - parkering (1.070m) 26.04.2021

Sindre, Kari og jeg hadde funnet et hull i utleiekalenderen på Riddertunet igjen, og dro oppover på en fin, men vindfull aprilsøndag. Da ble det lunsj og skiskyting (eller løpeskyting) med Gjessing Prestrud-gjengen før innsjekk.

Så kom valgets kvaler over meg, med tilbud om å være med Morten og Grete på mandagstur til Kalvehøgder eller å gå tur på egen hånd til f.eks. Bitihorn eller Heimdalshøe. Det ble også vurdert å bli med på deler av turen til Morten og Grete. Med lite overskudd i tursekken, ble det et fornuftsvalg, så jeg rakk både en og to amminger, trilletur på butikken og forberedende forhandlingsmøte med Unio-delegasjonen til Unicare før jeg til slutt la i vei til Bitihorn.

Føret var hardt, knallhardt og ganske hardt. To x to turfølger kom ned mens jeg gikk opp, og vel oppe fikk jeg toppen for meg selv. DET var kanskje turens høydepunkt, å være alene på Bitihorn i sesong. Nøt utsikten, litt nistemat og den gode følelsen av å ha overvunnet dørstokkmila/mamma-underskuddet/Kari-behovet, før jeg kjørte pent nedover. Møtte igjen to x to turfølger og forsøkte å ha æren i behold hver gang et turfølge var i sikte. Ble noen riste-pauser for stive lårmuskler, men fikk da satt noen svinger og. Skled veldig greit ut igjen i nederste del av traseen siden det var såpass hardt, så noe positivt er det med det og.

På parkeringsplassen var det nok et turfølge på to som gjorde seg klare. På spørsmål om hvor hardt det var, svarte jeg 11 på en skala fra 1-10, men at det som alltid var verdt turen. Ikke for nedkjøringa, men for utsikten, go'følelsen og gleden av å kunne skrive en turrapport på Peakbook igjen. :)

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.