Gjesvalåsen med innlagt Stolpejakt (26.10.2020)  4

Entfernung 4,2km
Höhenmeter 125m
Besteigungen Gjesvalåsen (170m) 26.10.2020 13:12

Parkerte ved Vik Senteret for å ta en del av stolpejakta i Hole. Gikk en runde på Vik og i Viksåsen og fant noen stolper før jeg slo på Peakbook - trackinga når vi nærmet oss Gjesval. Gikk forbi Gjesval gård og gikk veien utover mot Fekjærgårdene.

Gjesvalåsen fra Gjesval gård

Gikk Fekjærveien sydover langs åskanten til veien svingte skarpt rundt venstre. Gikk denne veien oppover åsen. Tok av mot venstre på traktorvei som gikk frem til åker. Fra åkerkanten gikk stien videre opp på Gjesvalåsen. Gikk toppryggen nordover til topp-punktet som ligger rett syd for kommunikasjonsmastene og vanntårnet.

På toppen av Gjesvalåsen
Gjesvalåsen

Gikk veien fra vanntårnet ned fra Gjesvalåsen og fant noen stolper i traseen tilbake til bilen.
Nina var med på turen.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.