Blåisvannet (27.09.2020)

Höhenmeter 307m
Besuche anderer PBE Sør-Lenangsbotn P-plass (15m) 27.09.2020 10:40
Blåvatnet (189m) 27.09.2020 12:15

Mange som har sagt at blåisvatnet er et turmål man må få med seg i Tromsø, og fikk med meg ett fint turfølge som også ville opp å se. Kjørte til Breivikeide og tok ferga over til Svensby og kjørte nordover etter fergeleie og fulgte skilt mot Sør-Lenangen. Parkeringsplassen til Blåisvatnet var godt skiltet og tilrettelagt, men allerede masse biler her så tydeligvis ett populært turmål. Parkering betales via easypark appen og koster 172 kroner!! Godt merket sti bortover, veldig få høydemeter, 4,2 km en vei. Litt gjørmete i starten deretter endel stein å gå på og tilslutt en storsteinet ur som må forseres for å komme ned til vannet. Fin farge, men sola nådde ikke ned til vannet og det blir nok enda mer blåfarge om sola skinner. Vannet er omgitt av de mektige Lenangstindene som hadde fått melisdryss på toppen. Brukte 1,5 timer til toppen og tok en matpause før vi gikk samme vei tilbake. Totalt 3 timer og 20 minutt på tur. Marte, Ann Kristin, Felix, Gaia og Luna var med.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.