Svarvarfjellet - Tromsø 100 mpf (20.09.2020)

Geschrieben von Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Tourlänge 1h 40min
Entfernung 6,0km
Höhenmeter 568m
Besteigungen Svarvarfjellet (539m) 20.09.2020 14:45
Besuche anderer PBE Snarbyeidet P-Plass (127m) 20.09.2020 15:35

Kjørte til Snarbyeidet parkering som ligger godt merket på høyre side av veien når man kjører mot Snarbyeidet. Koster 30 kr, betaling med vipps. Ingen sti som jeg viste om ihvertfall opp til toppen, så la i vei over de bløte myrene ved parkeringsplassen og opp i bjørkeskogen. Ser at gpssporet er litt vinglete her, men jeg gikk rett over myra. Inni i skogen kom jeg over ett tråkk som gikk i rett retning og som jeg fulgte til nesten over skoggrensa. Valgte en direkte rute bratt opp, men ingen problem å gå her. Gikk først til det som er markert som toppunkt på peakbook. Her var en liten varde og det lå et trigpunkt av tre på bakken. Gikk også de få hundre metrene til den store varden. Flott utsikt og Ullstinden SV som jeg var på forrige helg hadde nå fått en godt dryss med melis på toppen. Blåste godt på toppen og gikk noen regnbyger så ble ett kort opphold før jeg tok en annen litt mindre bratt rute ned. I skogen fant jeg etterhvert tilbake til stien og så var det bare å gå over myra og tilbake til bilen. Totalt 2 timer og 20 minutt på tur.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.