Hemsedal: Skogshorn og Nibbi (29.06.2020)

Geschrieben von ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Startpunkt Parkering stistart Skogshorn (895m)
Endpunkt Løkjestølane (940m)
Nibbi (1.741m) 29.06.2020 16:40
Besuche anderer PBE Skogshorn p-plass (895m) 29.06.2020 12:18
Starten av Skogshornstigen

Vi fikk en flott fellestur til Skogshorn. Etter en god lunsjpause ved andre av tilsaman tre kvileplasser oppover, tok Ove laust og satte kursen mot Nibbi, mens Vinjar og jeg fortsatte mot toppen av Skogshorn. Det kom noen kortvarige byger underveis, men de var heldigvis kortvarige.

Vi hadde omlag ti minutter på toppen før Ove kom tråkkende. Det ble en liten felles rast, før neste byge kom rullende og vi gikk hver vår vei. Ove og Vinjar returnerte mot parkeringen, og jeg fortsatte mot Nibbi. Det var tidvis tett i starten og lite sikt, men det lettet heldigvis etterhvert. Lettgått terreng videre med småstein og meget greit å gå. Flott skue fra Nibbi!

Returen fra Nibbi gikk superfint da jeg etterhvert kunne bruke et snøfelt som tok meg langt nedover mot Løkjestølane hvor Ove og Vinjar sto klar med bilen da jeg ankom.

Det ble en flott tur i fint turvær til tross for at det kom noen byger :-)

Tredje av tre kvileplasser på vei oppover mot toppen
De siste trappene oppover var det lengste strekket. Vi talte 394 trappetrinn - flott arbeid !
Like før toppen
Toppen!
Slik kan man også feire toppstøtet på Skogshorn 1728
Skogshorn sett på veien mot Nibbi
Noen flotte snøfelt som jeg kunne nyte under mange av høydemeterne nedover
Skogshorn
Returruta fra Nibbi

d

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.