Gjeldsvikefjellet fra Rindane: Askvoll (01.06.2020)

Geschrieben von ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Besteigungen Gjelsvikefjellet (664m) 01.06.2020 15:07
Besuche anderer PBE Selvikestølen (440m) 01.06.2020 13:24
Parkeringslomme ved Rindane (120m) 01.06.2020 13:24

Etter en solo formiddagstur til Indrevågefjellet, kjørte vi videre mot Rindane. Parkerte her og tok fatt på ruta opp mot Selvikestølen. Her er etter kort gange på grusvei, en flott sti videre oppover mye bjørkeskog mot stølen som ligger flott i terrenget. Her var en fin liten elv med småkulper som Vinjar badet og storkoste seg i. Jeg og Ove tok hver vår kjappe tur opp til toppen av Gjelsvikefjellet med noe variasjon i rutevalg.

Til og med jeg badet i den forfriskende lille elva, noe som gjorde utrolig godt! Vinjar hadde det storveis :-) Han var superrask både opp og ned fra stølen på den flotte stien.

Full fart oppover
Noe som har blitt godt rensket av andre rovdyr/fugler. Det var noen lange knokler og satser på det var en hjort!
Mot Eitrenipa
Gjelsvikefjellet med utsikt innover Førdefjorden og majestetiske Blægja
Selvikestølen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.