Brattås (25.05.2020)

Höhenmeter 157m
Besteigungen Brattås (194m) 25.05.2020 12:40
Besuche anderer PBE Skår p-lomme (50m) 25.05.2020 12:10
På toppen står en gammel Stolpejaktstolpe

Skulle kjøre en båtmotor for sønnen vår til Tønsberg for reparasjon og hente en del til bobilen vår i Sem. MEN vi kan jo ikke gjøre sånne ting uten å nytte sjansen til å gå en tur denne fine, varme dagen.
Kjørte Ramnesveien fra Sem til parkeringen. Bløtt og gjørmete etter helgens regnskyll der vi snudde. Gikk opp til den gamle gården Skår og fant traktorvegen videre oppover (denne er nå bare et gresskledd spor oppover). Ved enden gikk det over til en sti. Traff en blåmerket sti oppe i lien og fulgte den feil veg, gikk da rett opp og traff en umerket sti som tok oss til toppen. På veien ned igjen gikk vi nordover på en fin sti. Nede i et skar traff denne stien en blå og en rød sti. Se bildet vårt og sporet vårt ned igjen. Perfekt å gå sporene våre nedover. Lettgått topp med bra utsikt.

Utsikt fra toppen
utsikt fra toppen
Her møtes den blåmerka og den rødmerka stien hverandre og går sammen opp til toppen
Fin blåsti å gå på
Parkering

Turen ned gikk på de beste stiene.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.