Såleggje og Storhøe (01.09.2019)

Geschrieben von ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Storhøe (1.477m) 01.09.2019 14:08
Vittingskampen (1.410m) 01.09.2019 14:08
Såleggje (1.540m) 01.09.2019 14:44

Etter en fullpakket lørdag hjemme, kom jeg meg på søndagen avgårde hjemmefra i 10 tida, fornøyd med det. Kjørte oppover til Sålell og parkerte ca 500 meter bortenfor sætra i starten av Skarddalen. Fulgte et tråkk/sti oppover et stykke før jeg gikk mot toppen av Såleggje. Været var bra, men det var isende kald og stri motvind hele veien mot Storhøe. Så masse reinsdyr underveis, og de var ikke av den lettskremte sorten!

Det ble en liten matpause bakom bygget på toppen, før jeg startet på returen. Fin og lettgått tur. Tok meg en pause i sola der jeg fant litt ly for vinden etter Raudskryuhøe. Jeg var nede ved bilen tidlig på kveld og kjørte videre over brua som går over Sålellselvi og parkerte der. Et fint utgangspunkt for turen dagen etterpå :-)

På vei oppover Skarddalen
Såleggje
En liten flokk reinsdyr mellom Raudskryuhøe på vei mot Storhøe
Et gammalt og mosegrodd reinsdyrgevir på toppen av Vittingskampen
Fra Storhøe mot Lom
Vindfullt på Storhøe
Noen svært nærgående kyr ved parkeringen, de ville helst inn i bilen...
Fin kveldsstund ved Sålellselvi

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.