Trohornet, Engeløya (16.08.2019)  6

Besteigungen Nonstinden (618m) 16.08.2019
Trohornet (645m) 16.08.2019

Øyhoppingsferie i Nordland, dag 2:
Etter en natt i telt på Bøsanden la vi trøstig i vei med full oppakning i retning Ytre Steigbergvik. Krysset bukta på fjære sjø og tok en liten rast i skråninga mot hovedveien. Nydelig vær og flott utsikt mot Lofotveggen. Lite fristende å fortsette å traske langs asfalten så vi ringte etter taxi og fikk skyss til stistart Trohornet.

Turen til Trohornet er skikkelig fin når man kommer over skogbeltet. Vi var heldige med været og det var varmt og fint å raste på toppen. Posemiddag og presskannekaffe ble tilberedt med primus og medbrakt vann. Fire glade tyske damer som vi møtte på toppen var skikkelig imponert over matstellet vårt. De satt og tygde Wasa knekkebrød da vi kom.

Vel nede igjen tok vi taxi til Bogøy der vi handlet mat og tok båten videre til Skutvik. Derfra tok vi buss fra Skutvik til Hamarøy fiskecamping i Presteid der vi hadde bestilt overnatting.

PS: Turen er litt kortere enn sporloggen viser. Det skyldes en liten strafferunde i starten. Da vi kom på ca 200 høydemeter oppdaget vi at vi hadde glemt bestikket i storsekken som vi la igjen nede ved hovedveien.

Startzeitpunkt 16.08.2019 12:07

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.