Høyås - Akershus ferdig (09.08.2019)

Geschrieben von siroho GSM

Karte
Besteigungen Høyåsen (140m) 09.08.2019 17:00
Anjing på Høyåsen

Akershus kommunetopper - alle besteget - Høyåsen for andre gang

Dette skulle være en enkel sak. Vi hadde vært her før og visst hvor vi skulle. Vi parkerte på samme sted som sist, men det så ut som det var noen som ikke ville at vi skulle parkere her for det var lagt en del buskas og tre i vegen, men vi klarte det likevel.

Jeg prøvde å få mobilen min til å stille seg inn på hvor vi var, på GPSen, men den ville absolutt ikke. Restartet flere ganger, men ikke tale om. Jeg tok opp den håndholdt GPSen, men den er det veldig gamle kart på, så stolte heller ikke på den hvor høyeste var. Jeg hadde ikke gjort forarbeidet med å legge inn toppen på GPS-en, for jeg stolte jo på at mobilen måtte jo være mer enn nok.

Øyvind sin telefon var ok og vi gikk innover. Det skulle ikke være mer enn 400 m. Vi fulgte stien, til tider høyt med einstape, ikke trivelig å gå i, men vi kom fram.

Da vi nærmet oss punktet var fortsatt mitt navigasjonsutstyr ute av drift. Øyvind går og sjekker et sted og jeg et annet. Jeg finner ut at det er feil sted, men Øyvind er borte. Er så slite etter de to andre turene denne dagen at har ikke krefter til å begynne å leite. Så sender han en melding om at toppen er funnet, så bra. Da er det bare å finne ut hvor han er. Etter en stund kommer han og henter meg og vi går sammen dit. En liten fin knause midt i skogen. Håper det er siste gang jeg må inn i denne skogen.

Tilbaketuren blir skrekkelig slitsom når kreftene har tatt slutt, men komme meg ut til slutt. Bikkja er full av flått og jeg finner tre stykker på meg i løpet av kvelden og natta. 1 voksen og 2 nymfer. Drittskog.

Det ble pizza på Vestby og så kjøre hjem og så 3 dager i senga med migrene. Lærer jo aldri at jeg ikke skal kjøre så hardt. Festen hadde en bismak, men nå er Akershus krysset ut, endelig.

Fin sti i granplantasjen

Benutzerkommentare

GRATULERER!!!!

Geschrieben von LivogKristen 13.08.2019 21:02

Hurra for deg! Denne seieren ble dyrkjøpt, men for en seier! Hurra!

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.