Smak av "fjell" (24.03.2012)

Geschrieben von 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 2h 18min
Entfernung 6,3km
Höhenmeter 448m
Besteigungen Dalskufjell (343m) 24.03.2012
Kokleråsen (283m) 24.03.2012

Skien pf 100 topp. Tur følge: Sniff:)

Ah, endelig noe som ligner fjell her nede i sør. Jevn og fast grunn over det meste. Ikke som vanlig, som er som terninger fra ett Yatzy spill.

Disse to toppene var flotte og utsikten ned mot Nordsjø var super. Det hjelper nok også at det var 18 grader i skyggen, sol og sommer i luften. Absolutt verd ett besøk!!

Stien opp og ned på Kokleråsen var brede og fine. Mye å se på, og god utsikt. Utsikten og bål plassene oppe på toppen, med utsikt ned mot Nordsjø, var vært turen i seg selv. Selve topp punktet var ikke noe å juble over, mtp utsikt. Men turen langs stien som går på kanten av toppen er fin.

Opp til Dalskufjellet var også helt ok. Vi gikk opp en skogsvei som ikke har vært brukt til annet en apostelens hester de siste år. Og etter ett stykke kan en se antydning til sti opp til venstre, men er ikke merket på noe hvis. Men den er i bruk, så grei å følge opp til toppen.

På toppen var det rester etter "trig" merket. Men dette var borte, så vi tok oss til rette og satte opp ett toppmerke:) ved hjelp av stein som lå rundt forbi.

Ned igjen gikk vi ned nordover mot blåmerket sti som går langs foten av fjellet, for å se hvordan det så ut på denne siden. Grei skogsvei ned. Men vil allikevel anbefale veien vi gikk opp, da det var flott utsikt fra denne siden. Men helt ok.

Kokleråsen
Dalskufjell

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.