Sognetur (15.06.2019)  6

Höhenmeter 1.529m
Besteigungen Punkt på Fresvikbreen (1.631m) 15.06.2019 15:25
Syringefjellet (1.543m) 15.06.2019 16:38

Peakbooktreff i Fresvik. Full klaff med været denne lørdagen. Rundt 20 stk av oss på tur idag. Et virkelig vakkert stykke Norge dette. Glad for å oppleve dette sammen med så trivelige folk. Startet i en nydelig dal med svak stigning. Dette varte ikke lenge før det gikk rimelig bratt opp helt til ca 1420 moh. Det er et litt vanskelig og utsatt punkt ved de vakre fossen innerst i dalen. Der brukte vi tau og sikring. Turleder på turen var mann til Øydis, - Olav og sønnen deres. Utmerkede turledere som fikk oss trygt opp og for den den "historie timen" vi fikk underveis på turen. Det ble fortalt mye om huldre... og hvordan livet var her i området opp gjennom tidene. Dette glemmer vi aldri. Det ble en lang dag i fantastisk natur til dette litt utilgjengelige området.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.