Lindisfarne en viking kommer tilbake. (12.05.2019)  3

Besteigungen The Lindisfarne lookout tower (10m) 12.05.2019 11:37

Lindisfarne

Været idag:

Dieser Dienst ist vorrübergehend nicht verfügbar.

Vi kom denne gangen på motorveien, på fjære sjø, og ikke med langskip fra utsiden, som første gang. Antar at vårt besøk var mer velkomment enn det i 793 også. Det sa iallefall den lokale pubeieren.
Det var idyllen som hersket her nå. Og været var uvanlig flott, med blå himmel og liten vind.
Selene, som har den største kolonien i Europa her, kan sole seg på noen av sandbankene på innsiden av øya.
Hvis du stopper og ser på veien over til øya, legger du sikkert merke til tårnet som er midtveis. Der er veien bygd opp slik at den blir sist oversvømt. Hvis du kommer for sent og vannet oversvømmer veien foran og bak deg, er det et lite gjemmested med tak og telefonlinje der. Det er ofte redningsoperasjoner fordi ikke alle bryr seg om å sjekke når det er best å kjøre over. Og spesielt de som kommer sent på tilbaketuren og ikke vil bli over på øya tar sjansen.
Det koster 20.000,- for å få tak i bilen din med båt, hvis den flyter bort. Må de til med helikopter, koster det 40.000,- Noe å tenke på ...
Hvis du går på pilgrimsporet, er det noen stolper ved siden av veien som viser hvor den er. Der er det også tårn, men de har hverken tak eller telefonlinje. Så blir det regn og kaldt, må du stå han av.

Bildene under er hentet fra : https://www.chroniclelive.co.uk
Og er tatt med for å illustrere hvordan det kan gå hvis man ikke drar tidlig nok til å unngå floa.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.