Høgruta dag 4: N. og M. Bukkholstinder og V. Tverrbotntind (13.04.2019)

Geschrieben von astridek (Astrid Ekseth)

Startpunkt Spiterstulen (1.100m)
Bukkeholstinden V1 (2.166m) 13.04.2019
Bukkeholstinden V2 (2.166m) 13.04.2019
Vest for Tverrbottinden V1 (2.110m) 13.04.2019

Dag 4 - like strålende vær, men formen var enda litt dårligere enn dagen før. Humøret sank også noen hakk da guiden vurderte forholdene på Galdhøpiggen som ikke tilstrekkelige for å kjøre ned Sørrenna. Sjukt skuff - men i etterpåklokskapens lys var turen lang nok for meg med min form...

Gikk opp Tverråbreen mot Nørdre Bukkeholstind. Breen var så åpen av vi faktisk måtte binde oss inn i tau. Satte igjen skiene under toppstøtet, og gikk opp på beina. Rushed ned, og gikk rett opp på Vestre Bukkeholstind. Nedkjøringen var vanskelig å komme inn til pga mye stein, men da vi endelig kom inn i henget, var det fantastisk skikjøring ned til Søre Illjabreen. Krysset breen, og gikk opp søkket mellom Vestre og Store Tverrbotntind. Jeg og Marit tok avstikkeren via Vestre, før vi kjørte nydelig skikjøring ned siden mot Leirvass - beste skikjøringen i hele uken!

Nådde Leirvass i feberrus, og selv etter en natts søvn var formen råtten. Startet på dag 5, men akkurat da vi rundet Stetinden slik at vi så Store Bjørn, innså jeg at jeg faktisk var for syk til å gå på tur, sjukt nedtur, men hvertfall en topp jeg har vært på før.

Høgruta var en magisk opplevelse, og jeg går den gjerne igjen for å toppe ut alle toppene :D men akkurat Besshøe kan jeg styre meg for - elendig fjell, sommer og vinter - hadde derfor starta turen enten på Memurubu, eller evt ved Glitterheim

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.