Hornindalsrokken, Lidafjellet og Trollaksla x 2 (16.03.2019)  5

Sætrenibba (1.374m) 16.03.2019 12:06
Trollaksla (1.387m) 16.03.2019 12:51
Hornindalsrokken (1.527m) 16.03.2019 13:33

I helga skulle Anja komme oppover fra Oslo for å bli med på Tyssenaustet fra fredags kveld til søndag. Som vanlig hadde værvarselet endret seg etter at turen ble avtalt tidligere i uka, og været for søndag så ikke særlig bra ut. I tillegg var skredvarselet litt krevende. Da jeg plukket opp Anja på flyplassen i Ørsta på kvelden, ble det derfor til at vi, etter en rask rådslagning, i stedet kjørte til Grodås og la oss inn på hotell. Der ble turplanen for lørdag endret til klassikeren Hornindalsrokken.

Lørdag startet med knallblå himmel og sol.

Fin åpen skog opp fra hyttefeltet der vi parkerte på ei lomme. Røyrhusnibba bak.
Sola varmet godt fra morgenen av, og Anja dristet seg etterhvert til å gå i t-skjorte.
Oppover mot Trollaksla er det, med unntak for et kort brattheng like før tregrensa, slakt og fint skiterreng.
På Trollaksla endret utsikten seg dramatisk. Det samme gjorde entusiasmen vår.
Dagens hovedmål, Hornindalsrokken, ser helt rå ut fra den sida her.
Storhornet, Rokkekjerringa, Hornindalsrokken og Sætrenibba.
Silkeføre fra Trollaksla og hele veien langs ryggen til Rokken   i dag.
Silkeføre fra Trollaksla og hele veien langs ryggen til Rokken i dag.
Anja i siste bratta opp til Sætrenibba. Bak sees den litt for lange og slake Kjellstaddalen som vi skulle gå ut til slutt på turen.
På Sætrenibba ble vi tatt igjen av skyene som hadde kommet sigende inn bak oss hele turen. Det ble derfor litt flatt lys og dårlig sikt på resten av turen.
Nordryggen på Sætrenibba.
Toppryggen på Hornindalsrokken innhyllet i skydekket
Det var fint skiføre fra varden i dag. Anja hadde satt igjen skia litt lengre ned på ryggen, og tok beina fatt.
Anja i godt driv like under toppryggen.
Det var knallføre hele veien ned til Kjellstaddalen. Til tross for litt flatt lys ble skikjøringa derfor veldig bra.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.