Hovdafjellet (28.11.2018)  4

Höhenmeter 125m
Besteigungen Hovdafjellet (170m) 28.11.2018 09:44

Hovdafjellet

Jeg valgte å prøve meg på Hovdafjellet fra Tveitsiden (øst). Her fant jeg parkering nær en av hyttene, men det går an å kjøre lenger opp. Dersom det ikke er folk i de øverste hyttene, går det nok fint å parkere her. I enden av veien starter en sti som passerer nedenfor den siste hytten. Jeg fulgte denne opp til det høyeste punktet mellom Tveitefjellet og Hovdafjellet. Her krysset jeg over mot NV og satte kursen opp på selve fjellet. Her er ingen sti og terrenget noe kronglete, så litt baksing er nødvendig. Returtracket mitt fulgte en litt bedre rute enn veien opp. Oppe på toppen var det en overraskende stor varde og frisk bris. Noen raske bilder før jeg returnerte omtrent samme vei.

Kommet meg over det mest kronglete delen.
En mulig parkeringsplass.
Blåste godt her oppe i dag.
Toppen av Hovdafjellet, 170 moh.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.