Skutsæterberget, Søndre Land pf100 (05.10.2018)

Geschrieben von Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Tourlänge 2h 17min
Entfernung 1,6km
Höhenmeter 60m
Besteigungen Skutsæterberget (661m) 05.10.2018 14:53
Skutsæterberget Sør (658m) 05.10.2018 15:04
Besuche anderer PBE Skutsæterberget p-lomme (620m) 05.10.2018 14:32

Etter Steinvarden, Ringerike pf 100 var dagen ennå ung, så jeg benyttet anledningen til å ta med meg en Søndre Land pf 100-topp også. Bommen ved veien østover ved Meita sto åpen, og ingen lås hang og slang, så jeg satset på å kjøre helt inn like sørøst for toppen. Her var en fin p-lomme (opprettet som PBE nå).
Fulgte en gjengrodd skogsmaskinvei oppover (NV) mot Haratjernet, og merket meg noen tørrgraner i solhellinga på Skutsæterberget sørøst.

En artig landtunge danner fin atkomst til toppen.

På toppen fant jeg ingen toppmarkering:

Tok en annen rute ned igjen, som ikke var noe kupp, da det var en del tett ungskog her. Gikk over sørtoppen og tilbake.

Rutevalget mitt opp kan jeg anbefale andre sære samlere!

Turen hadde tatt meg 40 minutter, og nå ville jeg bruke resten av den forholdsvis korte høstdagen på et bål. Pakket om sekken, og dro opp i lia med tørrgranene igjen. Det ble fyring halvannen times tid og obligatoriske 3 ostepølser. Dessverre forsvant sola litt raskere enn beregnet bak sørtoppen, men bålet varmet godt.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.