Toskevassfjellet og Vikelandsfjellet i Kvæfjord (05.10.2018)

Geschrieben von KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 3h 40min
Entfernung 10,6km
Höhenmeter 643m
Besteigungen Rossåsen (294m) 05.10.2018 14:04
Toskevassfjellet (501m) 05.10.2018 14:58
Teppan (370m) 05.10.2018 16:12
Vikelandsfjellet (421m) 05.10.2018 16:28

I dag var det ikke spådd så fint vær, så Hans Thorvald og jeg dro til Kvæfjord for å bestige noen lave topper. I starten gikk vi på vei, som etter hvert ble til sti. Vi gikk i terrenget opp og ned på Rossåsen. Vi mistet stien ca på 400 moh, men det var ikke noe problem å gå i terrenget. Et lite stykke før toppen fant vi igjen stien og kunne følge den til topps. Utsikten fra Toskevassfjellet var veldig flott.

Hans Thorvald på vei opp Toskevassfjellet

På vei ned valgte vi å gå i terrenget til vegen. Denne veien fulgte vi et stykke før vi valgte å gå litt i terrenget for å spare høydemeter. Deretter fulgte vi veien til ende og fulgte stien videre opp til Teppan.

Dagens siste topp ble Vikelandsfjellet som hadde nydelig utsikt ned mot Borkenes. Herfra gikk vi nedover i terrenget, før vi etter hvert kom inn på en vei. Denne fulgte vi helt tilbake til bilen. Det ble en flott tur i Kvæfjord. Været ble bra, og vi fikk også plukket litt kantarell.
Nå er det 55 dager siden vi dro fra Gausdal, til nå har vi besteget 56 topper over 100 i PF.

Vikelandsfjellet
Flott utsikt fra Vikelandsfjellet

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.