Urfjellet, Storfjellet og Hellandshornet (06.08.2018)  6

Urfjellet (840m) 06.08.2018
Besuche anderer PBE Helland p-plass (30m) 06.08.2018

Urfjellet, Storfjellet og Hellandshornet

Siste dag av ferien i Ålesundtraktene og den måtte avsluttes med en skikkelig tur! TomL hadde lenge tenkt på å gå over fjellet fra Slyngstad til Helland, så dette forslaget gikk vi for. Under logistikken valgte vi å prøve å starte turen fra Reme istedenfor. Dette var kortere å kjøre, men vanskeligere å finne god parkering. Vi plasserte bilen diskrè midt i et kryss og startet opp mot fjellet kl 1000. Været var bra og vi hadde god fart oppover. Nådde Urfjellet etter 2 timer og tok en liten rast, samt en prat med to andre turgåere.

En liten pause på vei opp mot Remeheia.
Utsikt ned mot Reme.
Toppen av Urfjellet, 839 moh. Utsikt øst.
Utsiktspunkt mot vest på Urfjellet.

Videre mot Storfjellet er det svak sti, men forsøkt merket med plaststolper. Fint og enkelt terreng å gå i og vi karret oss opp siste bratte uren etter like over en time. Toppen av Storfjellet er flat, så vi tok noen bilder og gikk videre mot Keipen. Denne toppen er litt mer alpin og vi tok oss tid til en god lunsj, med fantastisk utsikt. Spesielt mot Blåskjerdingen, som vi besøkte for et par dager siden.

Ikke spesielt vellykket forsøk på instagrambilde...
Tilbakeblikk mot Urfjellet.
Toppen av Storfjellet, 950 moh.
Toppen av Keipen, 916 moh. Fikk assosiasjoner til noe annet enn et topp punkt.

Over til Hellandshornet er det ikke lange veien og vi sto raskt oppe på denne toppen og nøt en flott utsikt ned mot Helland og Brattvåg. Men, som alltid, venter familien hjemme og vi kunne ikke drøye det lenger. Nå var det 800 bratte høydemeter ned til parkeringen ved Helland. Selv om knærne kjente nedoverbakkene godt, var det lett å glemme med den flotte utsikten. Men, vi var glad for vi ikke hadde gått opp denne veien. Vel nede ved bilen, var det bare å kjøre tilbake til Reme og hente bilen.

Dagens, og eneste, selfie...
Utsikt mot Brattvåg fra Hellandshornet.
Toppen av Hellandshornet, 882 moh.
Flotte omgivelser ved Ramnfloge. Utsikt inn mot Molde.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.