Klatring "Demonstranten" på Skogshorn (05.08.2018)

Geschrieben von LarsStorheim (Lars Storheim) GSM

Tourcharakter Alpinklettern
Tourlänge 6h 39min
Entfernung 9,3km
Höhenmeter 893m
Besteigungen Skogshorn (1.728m) 05.08.2018

Nok en kjekk klatretur på Skogshorn, denne gangen med Arne og ruta Demontranten, 4 taulengder (5 ifølge føreren), grad 5. Arne fikk den lille mentale utfordringen med offwidth-risset i tredje taulengde uten sikringsmidler store nok. Tidvis fin klatring, spesielt i vår fjerde taulengde - opp et slags dieder med flere mindre opptak. Jeg fikk gleden av å ta denne taulengden.

Arne manner seg opp offwidth-risset i tredje. Skulle hatt en eller to kammer større enn blå her.

Det var meldt 9 sekundmeter nordvest denne dagen, så vi var på nippet til å avlyse, men var så gira at vi tok sjansen. Det blei litt frysing på standplass, men det hører jo med.

På toppen! Demonstranten Sent & done!
Tok turen oppom toppen og fulgte den tilrettelagte turiststien ned igjen. Enormt med arbeid som er lagt ned her og imponerende trappebygging!

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.