Ett par meter inn i Porsgrunn:) (27.12.2011)

Geschrieben von 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 2h 42min
Entfernung 7,3km
Besteigungen Kjølås (287m) 27.12.2011
Skrubben (288m) 27.12.2011

Flott Vestfold pf 100 topp i dag, med en svipp innom Porsgrunn kommune oppe på Kjølås toppen. Tur følge i dag: Sniff!

Startet nede ved Saga i Kjose. Det finnes mange utgangspunkter for å komme seg opp til denne toppen. Det er bare å studere kartet rundt forbi toppen:-)
Som vanlig er valget opp litt uortodoks;), og har vel sluttet å bli overrasket over alle stier og veier! som ikke er å finne på noe kart, men som ligger å "flotter" seg rundt i skog og fjell:) Derfor vil jeg anbefale å gå opp til toppen samme vei som jeg kom ned. Rett øst for Omslandssætra. Da kommer en lettere opp til både Skrubben og Kjølås. Det går delvis på sti og gammel skogsvei. Etter en stund kan en også følge bekken oppover.

Den veien som jeg brukte opp går forsåvidt også greit, men den inneholder mange typisk Vestfoldske kløfter. Åsen er på enkelte steder gjennomskåret av smale kløfter primært i retning nord/syd. Kløftene har loddrette vegger, så det er litt utfordrende innimellom, men når man går i gjennom kløften får man følelsen av å være i en korridor. Her er mye å oppleve av uberørt natur med spesielle formasjoner:-D

Benutzerkommentare

Velkommen innom

Geschrieben von mortenh 27.12.2011 19:43

Er faktisk ganske spennende i Porsgrunn, så trenger du noe motivasjon en gang, kan du samle 100pf i nabokommunen Porsgrunn. Men det var nok dårlige mottaksforhold for GPS'n din, for 1020 høydemeter er litt vel optimistisk, selv i romjula :)

Sv: Velkommen innom

Geschrieben von 19topper 27.12.2011 19:48

He he, ja den har som regel oppholdsted i lomma det meste av turene. Og joda, deler av Porsgrunn er allerede besøkt og lista printet ut....

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.