Skarven og Skjervan (07.07.2018)  6

Geschrieben von ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Startpunkt Nysætra parkering (360m)
Endpunkt Nysætra parkering (360m)
Tourcharakter Bergtour
Skarven (1.099m) 07.07.2018 13:06
Mollavasstinden (1.336m) 07.07.2018 15:22
Besuche anderer PBE Nysetra p-plass (360m) 07.07.2018 11:39
På vei fra Nysætra på god og tydelig sti opp til Litlefjellet på vri mot Skarven
Litlefjellet
Hadde ikke noe sikt rundt meg før jeg kom opp til Skarven 1100. Her lettet det innimellom opp og tydelig noe lettere vær i vest og nord
På vei oppover motbakkene mot Skjervan . Skodda ligger og trykker på øvre del fortsatt men ligger betydelig høyere enn tidligere på dagen
Her ser jeg hele gårsdagens runde fra Setnesfjellet mot Grisetskolten . Jeg valgte nok feil dag ja ;-)
Tilbakeblikk mot Skarven som nå stort sett er skoddefri
Vakker Isoleie som klorer seg fast
Fra Mollavasstinden mot Skjervan inni skoddehavet
Plutselig kan jeg et kort øyeblikk skimte noe som ligner toppen og må skynde meg å forevige øyeblikket i tilfelle det blir siste mulighet :-)
Jeg nærmer meg og endelig kan jeg se rutevalget som er blitt skissert av Ove i forkant
Endelig på Skjervan 1545 i skiftende skylag
Toppegga på Skjervan 1545

@
Skjervan 1545
Ser ned mot Innfjorden
Endelig får jeg sikt ned i dalen og ruta jeg har tenkt å ta, sikter meg inn på det øverste snøfeltet via noen lause partier
Dette var besparende på knærne :-) Har tydeligvis skremt en harepus nedover her ganske nylig også !
Skodda ligger fortsatt rundt toppen, men kan tydelig se ruta mi, fulgte snøfeltene og videre en bekk nedover som førte meg via mye interessant vegetasjon etter hvert ned til brua og stien
Lykkelig når jeg etter mye kratt og vegetert myr kommet til brua og stien ut til parkeringen
Noen har tydeligvis blitt lei av fjellskoa sine
Den innhegna parkeringsplassen med Middagstinden ruvende bak, i skodda så klart ;-)

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.