PT samling etter jobb på Sunnmøre (12.06.2018)

Geschrieben von rbjerknes (Robert Bjerknes)

Karte
Besteigungen Neremstindan Øst (1.167m) 12.06.2018
Nordre Neremstinden (1.110m) 12.06.2018
Nørdre Smørhylla (783m) 12.06.2018
Søre Smørhylla (871m) 12.06.2018

På tur tilbake fra Ulsteinveik så stoppet jeg på Ørskogfjellet for og plukke 3 Panoramatopper som jeg manglet. Parkerte ved bommen og sprang inn til Måslia langs grusveien før det deretter gikk over til sti inn til Jutevatnet. ca. 5 km. Sprang inn til sørsiden av Søre Smørhylla og gikk deretter rett opp på toppen før jeg sprang videre inn til Nørdre Smørhylla. Fint løpeterreng her.
Turen gikk deretter tilbake vest for Nordre Næremstinden hvor jeg til slutt kom til et parti jeg kunne bryte meg oppover for å komme til toppen av Nordre Næremstind. Artig og luftig egg videre mot Næremstindane Øst. Passerte to partier som var boltet så om man tar turen uten sikring så er det greit om balansen er i orden. Etter Nærmstindane Øst så gikk jeg rett ned igjen og holdt litt vestover for å unngå svaene i bunn. Sprang deretter litt østover igjen for så å springe rett ned på myra og komme tilbake til Måslia og grusveien tilbake.
Fin tur for en mann uten formen inntakt. Kjente kneet begynte å hangle tilbake på grusveien så en får nok forsøke å danne seg et bedre grunnlag i ukene fremover før neste lengre løpetur i fjellet. Har desverre ikke GPX fil da klokka er inne til reperasjon. Selve ruta jeg tok kan finnes inne på Movescount da jeg registrerte økten med App på telefon. Brukernavnet er Bertbert

Næremstindane
Søre og Nørdre Smørhylla
Eggen man må over.
Enda et bilde av eggen man må passere
ok, siste bilde av egg. lover!
Utsikt fra Nordre Næremstind

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.