Lofoten dag 4 - Geitgaljartinden (21.04.2018)  6

Höhenmeter 1.080m
Besteigungen Geitgallien (1.085m) 21.04.2018 14:20

Lofotoppholdets turhøydepunkt.

Samla flokk på parkeringa og alle ved godt mot.
Innover dalen ble det ytret enkelte bekymringer ved synet av den første litt bratte sida vi skulle opp. Det endte med at de to mest ansvarsfulle småbarnsfedrene valgte å snu.
Etter det første litt bratte partiet ble det slakere oppover dalen, før den svinger til høyre mot toppen.
Vi har fått toppen i sikte. Før selve toppflanken, som holder noe rundt 45%, må man opp ei side som også er relativt bratt, og som krever stabile snøforhold.
Preben godt akklimatisert for brattbauting etter Presten-renna to dager før.
Arnt var ikke med og trente i renna to dager før, og i kombinasjon med diverse gamle skader som angivelig gir dårlig utslag i anklene, ble det derfor i bratteste laget å beholde skia på.
Toppflanken
Preben rimelig fornøyd på toppen.
Arnt på de siste meterne opp den siste bratta. Her gikk alle med skia på sekk.
Ulrik var omtrent like blid som Preben da han bikket over kanten til toppen.
Arnt gleder seg til å sette brattkjøringspers, på etter hans oppfatning litt for spinkelt utstyr.
Arnt

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.