Ørastolen (30.07.2017)  4

Höhenmeter 1.010m
Karte
Besteigungen Ørastolen (1.392m) 30.07.2017

Var i bursdagsselskap til et av søskenbarnene mine i Stordal på dagtid, og ble plukket opp av en kompis på veg mot fjellet rett etter selskapet. Valget falt på Ørastolen, da ingen av oss hadde vært der før. Fjellet er av de mer kjente i kommunen, og absolutt en fin tur.

Til tross for en del kaker og annet fanteri i magen hos undertegnede ble toppen nådd på knappe 85 minutter. Vi kjørte litt forbi den store p-plassen på Overøye (skitrekket sin parkeringsplass), og gikk derfra oppover Fremste Ørabotnen. Det går en helt greit sti på østsiden av elva som følger botnen. Dagen var varmere enn hva det ser ut til på bildene. Rundt 20 grader på Overøye.

Akkurat som i politikken er det tryggest å holde seg godt inne på høyresiden her ;)

Sunnmørsk øl (Slogen Pale ale) på sunnmørsk fjelltopp! Ikke den værste kombinasjonen det!

Deler av Rolvsbotnskorkja (1333). Var en del skodde fra 11-1200 moh og oppover, men god utsikt i visse perioder og retninger.

Utsikt retning Pusken/Overøye

Som bildene delvis viser, er selve toppunktet noe alpint. Den er likevel svært enkel å komme seg til, selv med litt regn og tåke... Om man ikke har for stor aversjon mot høyder da...

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.