Svartdalspiggene (26.08.2017)  6

Besteigungen Nørdre Svartdalspiggen (2.137m) 26.08.2017 12:48
Store Svartdalspiggen (2.174m) 26.08.2017 14:08
Besuche anderer PBE Helårsbro Storåe (988m) 26.08.2017 18:13

Etter litt stress og mas gjennom uka og spesielt fredag, var det utrolig godt å sette seg på båten inn til Gjendebu. Geir Arne møtte vi på kaia ved Gjendesheim. Morten og Linn Therese sto klare og ventet ved kaia på Gjendebu, og guidet oss til teltplassen der vi møtte Helge og Audun også.
Morten og Co hadde planene klare for deres kommende turgjennomføring, jeg og Pia derimot planla en kortere tur og ble enige om å komme oss opp til Nørdre Svartdalspiggen som er godt synlig fra Gjendebu-området.

Turen opp gikk overaskende fint, kjølig og fint i dalen fra morgenen av og så fort vi kom over første kneika inn svartdalen pekte sola rett i mot og den hadde vi med oss resten av turen.
Pia hadde sitt første møte med lemen, 4 stk som var strategisk plassert opp langs fjellsida som hver og en ga en ny motivasjonsboost for videre fremdrift. Så takk til dere :)
I det vi tok pause på Nørdre og vurderte avstanden til Store som overkommelig, tok vi turen utom denne toppen også. "Litt som en labyrint" sa Pia. (Traff som regel ikke riktig veivalg på første forsøk)
Lokkemiddel for å ta med siste toppen skal jeg ikke nevne her, men som Geir Arne sa; Hot-dog kan du kjøpe på bensinstasjon nedi dalen.

Takk for en fin tur alle sammen!

Benutzerkommentare

Kein Titel

Geschrieben von Sindre83 01.09.2017 13:25

Takk, Øyvind �

Morten: Joa.., jeg hørte litt dårlig etter når du forklarte stialternativer kvelden i forveien, men vi gikk på en gammel morenerygg eller lign som vi fulgte til godt stykke oppi lia, da så vi etterhvert stien før vi kom inn i det bratteste partiet. Fint terreng og mange krøtterstier å velge mellom så vi tapte ikke noe på det.

Liten kremtur!

Geschrieben von Øyvindbr 29.08.2017 08:02

Nordre Svartdalspiggen er estetikk på øverste hylle. Og den tredje toppen jeg noensinne overnattet på.

Grattis med fin tur! :)

Gratulerer

Geschrieben von mortenh 28.08.2017 12:41

Gratulerer til Pia med en kjempetur og to flotte totusenmetertopper.

PS! Gikk dere slik sporet antyder opp den første bratta, dvs. langt til høyre for stien eller har gps'n tullet Sindre?

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.