Glotjernskollen og Barlindhøgda (23.07.2017)  5

Geschrieben von morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Startpunkt Hakadal st (169m)
Tourcharakter Fahrradtour gemischt
Tourlänge 3h 42min
Entfernung 29,1km
Höhenmeter 542m
Besteigungen Barlindhøgda Sør (506m) 23.07.2017 12:45
Glotjernsoksle vest (508m) 23.07.2017 12:45
Glotjernskollen (525m) 23.07.2017 14:15
Barlindhøgda (524m) 23.07.2017 15:33

Det er lett for å bli lite tekst og kun bilder+kart ved bruk av den nye appen. Tenkte derfor skrive litt for å bøte på dette. Helt i starten på ferien nå og gjorde en tur jeg har hatt i bakhue lenge. I Oslomarka gjensto bare 6 topper og disse tenkte jeg gjennomføre som 3 turer med 2 topper hver. Først ut Glotjernskollen og Barlindhøgda med utgangspunkt Hakadal.

Tråkket oppover motbakkene retning Langvann og gikk av sykkelen da det ble i tyngste laget etterhvert. I dette området gikk jeg Skimaraton i 2008 (3.37.03). I et veikryss ved Trehørningen tok jeg av mot Gørjehytta og parkerte sykkelen der stien mot Tømte tok av. Gikk et stykke på stien før jeg brakk av retning toppen. Stort sett kurant terreng oppover, men noen steder måtte jeg ned noen meter før jeg kunne fortsette oppover. Ingen høydare av noe toppunkt og jeg returnerte til sykkelen. Videre til Barlindhøgda som skulle vise seg være en lettere topp adkomstmessig. Her var det antydning til gammel sti i starten og jeg forsøkte følge denne. Etterhvert ble den borte og jeg orienterte mot toppen. Null utsikt også her og da jeg kom tilbake til sykkelen suste jeg ned igjen til Hakadal - i en støvsky bak en bil med en skadet eldre mann.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.