Styggemann i Skrimfjella (26.05.2017)

Geschrieben von MalvinSeverin GSM

Omholt bomveg Visa, NOK 60,- (400m) 26.05.2017
Omholt parkeringsplass (580m) 26.05.2017
Styggemannshytta (871m) 26.05.2017

Vi gikk først til Darrebu. Så lurte vi på hvor stien egentlig gikk videre, men fant ut av det.

Darrebu

Så fortsatte vi helt til vi kom til et stort vann. Da fylte vi flaskene våre. Det var godt med drikke for det var så varmt. På Fantefjell hadde vi en liten pause. Vi lekte litt også.

Tøffinger på Fantefjell

Det ble så litt opp og ned, før vi kom til noen vann. Der var det mange menn som fisket. Vi snakket litt med en av de. Vi kunne etterhvert se Styggemann og søsteren min ble mer og mer bestemt på at hun ville nå frem til solnedgang.

Styggemannshytta i sikte - fast bestemt på å rekke solnedgang

Før toppen ble det litt klyving og endelig var vi framme. Det var noen som bodde i Styggemannshytta og de hadde en hund. Den lekte jeg med, det var gøy.

Søsken i solnedgang, Styggemannshytta

Mamma tok masse bilder av oss og av sola.

Nydelig solnedgang sett fra Styggemann

Etter en stund gikk vi ned igjen. Til et lite vann rett under toppen hvor vi slo opp telt.
Det var så fint der. Vi koste oss og mamma laget middag til oss. Vi fikk være lenge oppe, for det var så varmt og fint, klokken var halv ett før vi la oss i soveposene. Midt på natta!
Neste dag våknet vi til sol. Spiste frokost og begynte å gå tilbake. Det var fryktelig varmt. Vi møtte ganske mange menn som skulle på fisketur. Vi ble veldig tørste og gledet oss til å komme fram. Mamma sa at da skulle vi få kald brus på butikken. Den brusen var kjempe god!

Grei driv, tross varmen, tilbake fra Styggemann

Turmål 2017 50 dnt hytter: 13-14/50

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.