Litlskjorta, Vestre Litlskjorta mm. (16.04.2017)  6

Vestre Litlskjorta (1.500m) 16.04.2017 14:38
Besuche anderer PBE Brandstadbu (200m) 16.04.2017 16:25
Brandstad p-plass (179m) 16.04.2017 16:27

Målet for dagen var Litlskjorta, Vestre Litlskjorta og Søre Skjorta, hvorav sistnevnte krever noe klatring på firetallet. Sekken var derfor lastet opp med ymse klatreutstyr, isøkser og stegjern. Med på prosjektet var det samme turfølget som på Juratind dagen før, inkludert Kjersti som i dag hadde fått med seg fellene sine. Vi kom ikke helt i mål i dag grunnet en del slitne bein, men det ble likevel nok en strålende påskedag i fjellet.

Samme fine været som de foregående dagene, men mer solpåvirka snø i sør og østsidene.
De andre tok en matpause like før Brandstadskardet mens jeg gikk bortom Henrikbotnnebba.
Opp fra Brandstadskardet var snøen såpass hard at de andre valgte å ta skia på sekk. Ettersom jeg gikk på ski var det nok av tid til "motiverende" ord og bildeknipsing for min del.
Ferdige med bratta opp fra Brandstadskardet. Litlskjorta th. og Vestre Litlskjorta tv.
Ryssdalsnebba, Litlgladnebba og Glennfjellet mm. bak. Allerede her begynte det å murres i gruppa om slitne bein etter mange dager på tur, og planen om Søre Skjorta begynte å virke noe optimistisk
Etter ulykka som hadde skjedd med skavlbrudd kort tid i forveien, ble det av enkelte insistert på å ta ut meget god sikkerhetsavstand på toppen av Litlskjorta. Dvs. at det kan diskuteres om enkelte faktisk var på toppen.
Anja gir gass i nedkjøringa fra Litlskjorta mot Vestre Litlskjorta.
Skjorta og Søre Skjorta. Ruta vi hadde tenkt å følge på Søre Skjorta går opp langs den markante eggen til høyre for toppen.
Kjersti poserer like under toppen på Vestre Litlskjorta med sida vi akkurat hadde kjørt ned på Litlskjorta bak.
Vi nærmer oss toppen på Vestre Litlskjorta (Foto: Toralf Furseth aka "hyggelige nordmøring")
Toppbilde fra Vestre Litlskjorta. Her hadde enkelte (bildet antyder hvem det er) pådratt seg tung angst (det ble skyldt på utmattelse), og bildet måtte derfor tas såpass langt inne på toppen at bakgrunnen ble så som så.
Jeg fikk satt noen svinger ned ryggen fra Vestre Litlskjorta (Foto: Toralf Furseth")
Jeg ble stående å snakke med et par hyggelige nordmøringer som hadde gått opp Kvidalen mens de andre la i vei opp den bratte ryggen tilbake til Litlskjorta.
Anja og Jon er klare for å bikke skavlen og ned i tørrsnøen i Kannsdalen.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.