Kjellarfjell - Sauherad (06.10.2016)

Geschrieben von Roger (Roger Gundersen) GSM

Tourcharakter Fahrradtour gemischt
Tourlänge 3h 58min
Entfernung 17,8km
Höhenmeter 604m
Besteigungen Nordre Kjellarfjellet (716m) 06.10.2016
Søndre Kjellarfjellet (703m) 06.10.2016

Kjellarfjell

Kom via Hjuksebø og tok av mot Breiset. Betalingsbom etter bebyggelsen 65,-. Kjørte opp til starten av Taklåsvegen. Bommen her som normalt er steng, sto nå åpen, men klare advarsler om forbud mot kjøring uten nøkkel og stenging uten varsel, var klar nok. Satt bilen ved bommen og syklet inn til Killingdaltjønnene. Møtte flere biler og samlinger av jegere langs veien, stor aktivitet som nå mer eller mindre var over for dagen virket det som. Fra Killingdaltjønnene fulgte jeg i starten en sti som så ut til å gå litt i min fordel i forhold til Kjellarfjell. Litt overraskende, og skjønte egentlig ikke hvor denne ville føre hen. Var dette en sti opp til et jakttårn eller hva. Men lengre oppe så jeg at denne sannsynligvis førte over mot Sølverudtjønn. Jeg dreide av rett mot søndre Kjellarfjell. Flott området, furuskog og små myrer, litt småkupert. Fra selve toppunktet av søndre Kjellarfjell var det lite utsikt, men der jeg kom opp rett før toppen var det nokså åpent. Gikk videre over mot Nordre Kjellarfjell. Likte godt området her oppe, forholdsvis kupert med små og større myrer, og enkelte tjern, en følelse av uberørt natur. Nordre Kjellarfjell overrasket meg. Hadde egentlig null forventninger til denne turen, men utsikten, toppområdet og terrenget rundt gjorde dette til en svært givende tur.

På vei mot søndre topp
Utsikt på vei mot søndre topp
Gaustatoppen sett fra søndre topp rett nedenfor selve toppunktet
Trigpunkt nordre Kjellarfjell
Fra nordre Kjellarfjell
Mot Jonsknuten

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.