Kleiner Pal (17.07.2016)

Karte
Besteigungen Kleiner Pal (1.867m) 17.07.2016
I grenseland...

- Rundtur på krigshistorisk grunn.

Ny rundtur fra Plöckenpaß. Nå gikk turen til Kleiner Pal, toppen som har et krigshistorisk friluftsmuseum på toppen. Det går også ruter dit fra Plöckenhaus, noe lenger ned mot Kötschach.
Vi parkerte på nordsida av passet for deretter gå over på sørsida. Her fant vi ruta vi valgte å følge opp. Stien slynger seg østover og oppover i behagelig stigning og rik flora. Det var lite folk i starten, men nærmere toppen blei det folksomt. Populær tur og søndag gjorde nok sitt. Rundt toppen var det mye ganger, bunkerser og stillinger. God oversikt over fienden her. Området er kartlagt og en del anlegg er restaurert. Fin utsikt her oppe, spesielt over nærområdene.
Etter matpause i toppområdet gikk vi ei bratt rute ned på nordsida. Deretter tilbake til dalen og bading i Waldbad Mauthen.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.