Store Solåsen og Kallarfjellet (01.06.2016)

Geschrieben von Roger (Roger Gundersen) GSM

Karte
Besteigungen Kallarfjellet (245m) 01.06.2016
Store Solåsen (230m) 01.06.2016

Drangedal

Kveldstur til et par ”samletopper” i Drangedal. En varm sommerkveld med mye plagsom mygg.

Store Solåsen
Gikk opp fra nordsiden hvor jeg fulgte et gammelt traktorspor opp til Tinn, en gammel husmannsplass. Herfra og opp til toppen av Solåsen går det et eldgammelt tråkk. Jeg var ikke klar over dette, men kom slumpevis på den. Ikke alltid lett å se i lyngen, men den er merket mer eller mindre med ”nuddinger” hele veien. Okey utsikt fra toppområder mot øst ..mot Nedre Toke, men selve toppunktet var nokså igjengrodd. Brukte i underkant av 45 min opp med en visitt innom Tinn.

Kallarfjellet
Kjørte inn ved Ringnes/Sønderkil og parkerte ved veien nedenfor det nest siste huset. I enden av veien går det videre traktorvei og sti inn langs jernbanen og opp i terrenget. Fulgte denne et lite stykke oppover lia før jeg gikk videre opp på frihånd. Nokså kjedelig tur i grunn, og toppen likeså. Mobilmast for jernbaneverket på toppen. På nedturen gikk jeg opp på toppflata på nordre Kallarfjell i håp om noe mer spennende der, men som forventet like kjedelig.

Tinn
Utsikt fra Store Solåsen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.