Tre dager på loffen: Tur 3-Tuftfjellet (14.05.2016)  3

Geschrieben von RolFoto (Rune Olsen)

Startpunkt Langmo (135m)
Endpunkt Samme (135m)
Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 1h 06min
Entfernung 5,5km
Höhenmeter 346m
Besteigungen Tuftfjellet (475m) 14.05.2016

Etter den flotte overnattingsturen oppe på Skibergfjellet og Markenrud Naturreservat gikk turen mot Ravalsjø og et par topper i Skrimområdet. På vei dit kjørte vi forbi Tuftfjellet (Hof og Kongsberg) og da var det jo like greit å bestige den kjapt på veien. Parkerte nede ved hovedveien foran noen søppelkasser ved Langmo og gikk kjerrevei og sti opp til Tuftfjelllet. Ganske drøy bit opp i jevn stigning. Tommy dro opp et raskt tempo og vi var oppe på toppen etter en halvtime. Bladde litt i toppboka og gikk ned igjen uten de store minnene. Grei tur, men ikke noe mer, gjennom helt ok natur. Absolutt en fin treningsbakke hvis man drar opp tempoet et par hakk, det skal ihvertfall Tuftfjellet ha!
Apropos; bare tre topper igjen på Vestfold pf>100m lista.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.