Kampen, en litt kjedelig skogstopp... (20.11.2015)  3

Geschrieben von venkekristin

Startpunkt Ved fylkesvei 23..
Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 1h 07min
Entfernung 3,3km
Höhenmeter 135m
Karte
Besteigungen Kampen (584m) 20.11.2015

Kampen, en skogstopp jeg med sikkerhet kan si jeg ikke ville ha sikta meg inn på om det ikke var for at den sto på Lunner ≥ 100m pf. lista. Tur er tur sier jeg ofte, og bare det å være ute i naturen og frisk luft..ja, det er det som gjelder. Så har det nå blitt sånn da at jeg har slengt meg med på å samle på disse listene med "topper" her og "topper" der, smiler, det drar oss jo ut på slike turer vi ikke hadde begitt oss ut på ellers!
Til denne turen hadde jeg gjort lite research i forkant, å "hang" meg bare litt på disse to andre som skulle være med på tur.. morsor (Morten Vilbo Sørum) og Lars, og her oppsto det litt forviklinger.. for vi hadde sikta oss på to forskjellige topper.. Skjervaknatten og Kampen, Kampen..Knatten, er ikke sikker på hva jeg sa om topp selv jeg, men Lars som er i fra området så denne toppen het Skjervaknatten blandt lokalbefolkningen.. og Morten hadde jo sikta seg inn på annonsert topp fra tidligere. Ok, vi fant hverandre å ville gå Kampen da den var en Lunnertopp og Skjervaknatten tilhører Gran, ingen 100 pf heller..men begge var i samme område, selv om i to forskjellige kommuner.

Sola strålte å ga litt varme i den ellers litt kjølige dagen.

Vi tok startpunkt ut i fra der høyspenten krysser fylkesveien..Gamle Gardermoveien fra Roa, herifra var retningen nesten rett på skogstoppen.
Turen startet fint, først igjennom "hundremeterskogen", så åpnet landskapet seg, en liten putt som var dekket av is og snø, rimfrosten hadde grepet tak i hvert et strå langs vannkanten og sola fikk det hele til å glitre vakkert...

Og her stopper idyllen også, herifra går turen i lyng, over stubber og stein, og mellom trær i ganske voksen skog...

Vel, skal ikke "klage" vi kom oss på toppen, været var bra og om vi tittet ekstra godt etter der mellom trærne..så var utsikten også :)

Takk for turen gutter..

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.