Liten tur på ville veier i Ål; Sletthovdun (18.10.2015)

Geschrieben von Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 0h 18min
Entfernung 1,1km
Höhenmeter 65m
Besteigungen Sletthovdun (1.008m) 18.10.2015

Hadde vært på besøk i Ål, og hadde igjen noen timer med dagslys. Ville plukke med meg to pf-100-topper i området, i mangel av noe annet. Kjørte opp til Liagardane og Liatoppen, inn på Liatoppen-Åsetno bomvei og rota meg etter hvert inn på en vei som ble dårlig. Ikke lett å snu, og dessuten ble veien snart meget bred og merkelig - reine motorveien i bredde, men ikke i kvalitet. Snart skjønte jeg at det var vinterens brede skispor jeg kjørte i - en nyanlagt trase! Kjørte til jeg fant det trygt å snu bilen, uten å komme ut i løs leire og risikere å bli stående fast - hadde vært rimelig flaut! Fant ut at jeg like gjerne kunne parkere der, rett ved en av toppene jeg likevel skulle på, og skiftet til turtøy.

Liten fottur dette, som er enklere fra SV, for der kan man kjøre omtrent til topps. (Men jeg skulle videre til Kinnhovdun, derfor denne sida.)

Noe utsikt på toppen, og gjenkjente Skogshorn:

Tok strake veien gjennom bjørkekrattet ned igjen, og ville vekk med bilen så fort som mulig.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.