Tett på Nordre Skagastølstinden (Kolnosi) (28.07.2015)

Geschrieben von Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Tourcharakter Bergtour
Tourlänge 4h 00min
Entfernung 9,9km
Höhenmeter 963m
Besteigungen Kolnosi (1.695m) 28.07.2015
Kolnosi Vest (1.694m) 28.07.2015
Video fra toppen:

Det var kun varslet bra vær på formiddagen, ellers tror jeg at jeg hadde siktet høyere denne dagen, bokstavelig talt. Fulgte stien fra Turtagrø Hotell og skjente etter hvert opp vestryggen. Først var det mye vegetasjon som måtte forseres. Siden en del løs ur, og et lite småbratt parti, men helt uproblematisk. Dessverre gikk jeg i skyggen hele tiden, siden jeg hadde startet kl 7.30.

Kolnosi vest er den sentrale kuppelen i bildet. Dog drages øynene hos en tinderangler mot høyre hele tiden i slikt vær...
Så plutselig en rekke gevir på ryggen over meg, og innen kameraet var klart i hånda, hadde hornene fått kropper under seg...
Det er mange motbakker i Hurrungane, og jeg har vel gått de fleste av dem. Denne er blant de minst spennende; vestryggen på Kolnosi vest.

Tok det ganske med ro i godværet og nøt utsikten underveis. Etter rundt 2t var jeg oppe på Kolnosi (vest).

Skagastølsryggen virket fortsatt ganske så vinterlig...
Slenger med et bilde Dyrhaugryggen også... Området er jo fotogent i slikt vær...
På Kolnosi (vest). I dette øyeblikket trodde jeg faktisk målet var nådd, men så en knatt 500 m lenger øst som virket like høy. Best å plukke med seg den også, tenkte jeg...
På Kolnosi zoomet jeg inn Styggedalsryggen.

Jammen var det lurt at jeg "ruslet bortom" østtoppen, da det viser seg at den er to meter høyere. Burde gjort såpass research på forhånd, men nå gikk det jo bra selv uten gps.

Simlenosi var jeg på i våres på ski.
Fanaråken.
Tenk at jeg gadd å ta et bilde tilbake på Kolnosi vest, som jeg hadde vært på. Det er bare fordi jeg nå er GSM+ bruker og har ubegrensa med bilder...

Fulgte mest mulig snø på min vei tilbake, og det var lett å finne! :) Godværet holdt seg en stund til, og det gjorde at jeg kunne rekke Kyrvassnosi også, på vei hjem...

Ruta mi opp anbefales ikke.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.