Troms, tredje tur (21.07.2015)

Geschrieben von anneirik (Anne Julsrud Haugen) GSM

Tourlänge 7h 42min
Entfernung 13,2km
Höhenmeter 1.581m
Besteigungen Store Kågtinden (1.229m) 21.07.2015

Etter overnatting på Skjervøy Maritim hotell var vi klare for kommunens høyeste. Kjørte over broa til Kågen og parkerte akkurat der traktorveien begynte. Vi hadde lest på ut.no at turen var merket. Var glad for det da tåka lå temmelig lavt da vi startet. Vi fulgte rødmalte markeringer forbi et par vann, over store steiner, og opp den første snøskavlen. Etter det mistet vi merkene, fikk fram kart og peilet oss videre oppover i lia. Tåka begynte å lette, og vi ante hva vi skulle opp på. Etter en stund fant vi markeringene igjen, det begynte å stige mer, og siste del var bratt opp på snø. Vel oppe var det vindstille og deilig temperatur og utsikt til alle kanter. Flott å beundre landskapet fra over skyene. Det gikk ikke an å skrive seg inn i boka på toppen da boksen den lå i var full av vann. Ned igjen var det sol og godt vær og lett å skli ned på snøen og hoppe fra stein til stein. Alle rødmerker ble funnet på vei ned, og vi satte opp noen enkle varder der vi skjønte snøen hadde tatt merkesteinene. Traff tre andre fjellturister, bl a trondos som fortalte at det var han som hadde merket turen. Takk! Eirik og Kristin var med.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.