Jervfjellet og Storåsen. Lisbeth. (25.10.2014)  4

Geschrieben von Morsk (Morten Skoglund) GSM

Startpunkt Veien mellom Jervan og Hommelvik (290m)
Endpunkt Hammervatnet (175m)
Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 2h 00min
Entfernung 6,0km
Höhenmeter 430m
Karte
Besteigungen Jervfjellet (504m) 25.10.2014
Storåsen (291m) 25.10.2014
Endelig fikk jeg med Lisbeth på tur igjen. Jervfjellet er jo en fin topp så jeg hadde spart denne litt til hun ble med. Fint og varmt vær denne lørdagen sent i oktober. Parkerte der stien mot Jervfjellet tar av fra veien mellom Jervan og Hommelvik. Fin og godt merket sti over myrer og opp bratte lier mot toppen. Det var veldig fint den siste km da det der var åpen furuskog på rabbene innimellom store myrer. Vi brukte en drøy time opp og en liten time ned igjen.
Lisbeth balanserer på godt utlagte tømmerstokker på myrene opp mot Jervfjellet.
På toppen med utsikt mot Jonsvatnet. Trondheims drikkevannskilde.

Vi kjørte deretter rundt sørenden på Jonsvatnet og parkerte der tømmerveien tar av nordover ved Hammertjønna. Lisbeth gadd ikke bli med på denne kjedelige toppen så jeg jogget bortover tømmerveien alene. Etter et par tre hundre meter dreide jeg nord-vestover mot toppen. Toppen var kjedelig og full av vindfall. Ingen utsikt. Det eneste positive med denne toppen var at jeg nå har fullført Trondheimstopplista (100 m pf). Løp fort ned igjen slik at Lisbeth ikke skulle kjede seg for mye der hun ventet ved bilen. Hele denne turen var nok gjennomført på omtrent 20 min. Turen kan ses her.

10 m nord for toppen på Storåsen kan man se litt av Jonsvatnet.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.