Dovregubbens slanketips (10.09.2014)

Østre Storvasskollan (1.759m) 10.09.2014
Besuche anderer PBE Hjerkinn p-plass (1.032m) 10.09.2014

Dovregubbens slanketips

I tillegg til å ha vært fanget i en skotsk frityrverden i 4 uker i sommer, har jeg også havnet utpå et aldri så lite kjekshelvete for å fordrive tiden der ting ikke skjer (les: plattformen BP Clair).
For de som kjenner mine kostholdsprinsipper kan jo tenke seg at det har kommet en kommentar her og der rundt dette.

Mot Storbrean i skodde, med Reinheim i front

Vel, uansett, jeg trengte en slanke- og trimtur! Jeg måtte jo også få opp formen litt siden jeg skal forsøke å holde følge med evigunge Knut Sverre på sin siste 2k-topp til helga.

Rondane i siluettform

Turen gikk for øvrig litt rundt i Dovrefjell denne gang. Trodde jeg skulle ha mye av fjellet for meg selv, men allerede nesten oppe ved Snøheim ble jeg passert av ikke mindre enn 3 forbanna busser der jeg syklet meg svett. Tragisk.
Alle folk gikk mot stortoppen, mens jeg gikk alene nordover til Storbrean, via stien til Reinheim.

Neste dag fortsatte jeg mot Åmotdalshytta, her innså jeg at det var fullt av jegere, selvsagt, så jeg ruslet videre. Jeg gikk den noe uinteressante veien mot Loennechenbua, og opp på Skirådalskollen. Så noen fine villreinsbukker.

Fin overnattingsplass

Neste dag igjen startet jeg med den überinteressante Storvasskollen, før jeg fortsatte den, om mulig, enda mer interessante passasjen bort mort Litl- og Storskrymten. På Storskrymten kunne jeg se til Åmotdalshytta, som skulle bli mitt overnattingsted. Angret på at jeg hadde gått så langt, men jeg fikk tatt knekken på mye frityr på denne runda, så humøret var på topp. Så to Kongeørner, og flere villrein (sikkert de samme som i går).

Turens eneste faste fjell, sva opp til Storskrymten
Litl- og Storskrymten sett fra Åmotdalshytta

Siste dagen ble en kjapp tur oppom Drugshøi, navnet sier sitt, så videre til Snøheim/Hjerkinn, via det som burde het drugssti. Minst like mye frityr borte fra kroppen i dag som i går, det er fint.

Drugshøi ved avmars.

Slankene fakta:
Ca 100km med fettforbrennnde puls til fots og 25km på sykkel t/r til den reinsfiendlige Snøheim.

På Storskrymten, det andre beinet var for sliten til å gidde og posere.

Benutzerkommentare

Kein Titel

Geschrieben von Øyvindbr 15.09.2014 15:39

Artig med rapport fra den kanten igjen, og veldig uvant historie i starten. Da har jeg faktisk vært sunnere de 4 aktuelle ukene...

Skulle ellers hatt en skikkelig langtur i dette området en gang, kombinert med Eikesdalsfjella for eksempel.

Sv:

Geschrieben von Mayhassen 15.09.2014 18:52

Vi får ta oss en trasketur oppi her Øyvind, er jo mange muligheter for fine høstturer, si i fra hvis du har muligheten.

Hmm...

Geschrieben von Nils 15.09.2014 09:51

Du begynner ikke å bli feit Øyvind, siden du må kjøre sånne solide runder i fjellet?? For øvrig stilige bilder!

Må få trasket litt rundt på "baksiden" av Snøhetta en gang jeg også, men da skal nok etappene justeres noen hakk ned.

Sv: Hmm...

Geschrieben von Mayhassen 15.09.2014 18:49

De kaller meg ikke feit, bare litt god og rund :)

• +

Sv: Sv: Hmm...

Geschrieben von Nils 15.09.2014 22:16

Kein Titel

Geschrieben von Þróndeimr 14.09.2014 20:21

Flotte bilder! :)

Jaja

Geschrieben von mortenh 13.09.2014 20:16

Noen gjør det ordentlig når det skal slankes. Og så ble det jo noen fine bilder, en solid porsjon topper og primærfaktormeter og ikke minst mange kalorier. Sistnevnte var vel hovedmålet?

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.