Romsdalshornet, nordveggen (28.07.2022)

Besuche anderer PBE Hornvatnet steinhytte (760m) 28.07.2022
Venjesdalen p-plass (740m) 28.07.2022

Med Mamma

Parkerte på den innerste parkeringa i Vengedalen og gikk vestover opp til ryggen. Kort etappe her og opp til Gapet.

Gikk så opp til gapet og gjorde klart utstyr. Tok ikke på utstyr enda, da det var lett klyving et stykke videre. Siden vi var flere taulag ble det litt trangt om plassene så vi flyttet oss litt lengre vest enn vanlig stand og ventet på at de andre taulagene skulle komme seg avgårde.

Sånn ca. veien opp (blå)

Første og andre taulengde var helt overkommelige, men fjellet var vått etter gårsdagens regnvær så enkelte plasser føltes litt mere utsatt. Fortsatt helt overkommelig med tau. De neste taulengdene var enkel klyving.

(Her fra andre standplass)

På toppen vurderte jeg å gå en tur opp på lillehornet, men tiden strakk ikke til. Samarbeidet med de 2 andre taulagene om rapell, så dette gikk svært effektivt. Brukte gamle rapellruta.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.