Dronninga (01.07.2022)

Besteigungen Dronninga nordspiret (1.517m) 01.07.2022
Haugabotstinden (1.158m) 01.07.2022
Karitinden (1.353m) 01.07.2022

Gikk alene fra Innfjorden. Har slitt mye med ryggen så godt å kjenne at kroppen endelig begynner å fungere nogenlunde.

Seig mars opp til Haugabotsvatnet. 30 min pause der for å la fluene forsyne seg og stikke av. Litt overskyet opp til "eggen". Gikk innom Haugatbotstinden. Snudde så og satte kurs mot Karitinden. Matpause der.

Videre opp mot dronninga. Sleit veldig med å finne veien opp når ryggen bratner til. Mye frem og tilbake. Etter ca 1 time + får jeg hjelp av Erlend og Jonas på tlf. Krysset 2 pinakler og inn i renne. Snøen i renna virker ikke trygg å krysse selv om jeg har isøks. Mye vann under. Blir da i tvil om jeg kommer opp.

Finner til slutt vei litt utenom sti som gjør at jeg slipper å krysse snøen. Opp på nordspiret og vippesteinen.

Himmelens sluser åpner seg rundt meg og jeg får det travelt. Heldigvis treffer ikke en regndråpe området rundt dronninga. Ned mellom dronninga og karitinden. Grei sti første 10 min, så helt elendig å finne fram. Les terrenget og skrå mot høyre etter svaberg. OBS hvis vått. Prøv å treff på 700 høydemeterskurven som tar deg opp til haugabotstinden. Da er man ca på rett spor ned.

Krysset elva og ned til bil. Ca 8 timer tur/r +

Mot isterdalen

Mot kongen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.