Store Soleibotntinden (09.08.2016)

Karte
Besteigungen Store Soleibotntinden (2.083m) 09.08.2016

Turen begynte ved å kjøre ca. 8 km fra Turtagrø innover Tindevegen. Vi parkerte på en liten lomme ved brua over Tverrelvi, og begynte turen på tydelig sti fra her. Første partiet er svært lettgått før en kommer til en relativ bratt skråning. Her må det til med noe klyving, men ikke særlig krevende. Etter det går underlaget gradvis over til å bli mer i form av kontinuerlig steinur. Videre blirogså terrenget brattere. Når vi kom på ca. 1600 m.o.h. hadde snøen lagt seg, tross at det kun var 09. august. Det var krevende å gå p.g.a. da steinene var glatte og det var vanskelig å bedømme underlaget. Etter en jevn stigning, kom vi til ett brattere parti med større steiner, og p.g.a. forholdene måtte det klyves.

Da vi endelig kom til toppen hadde det kommet 10 cm nysnø, og samtidig lå det en del fokksnø mellom steinene. Ingen stemning for å gå nedover og bort til Søre Soleibotntind da vi ikke hadde utsikt! Samme rute ned.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.