Turdiscgolf Anderbånn-Knappen (26.11.2023)

Karte
Besteigungen Knappen (381m) 26.11.2023
Blid turdiscgolfutøver i Korpen Naturreservat

Fjellsport har en novemberutfordring for sine ansatte, nemlig discgolf.
I den anledning fikk alle ansatte hver sin starter-pack...jupp, til og med jeg ;-)
Har prøvd discgolf før men ikke helt min greie, ei ungene mine sin greie sånn attpå.
Men man må jo bruke det man får eller så får man la vær å ta imot.

Så bare å mekke ravnsvart og tvinge hjernecellene ut av morradvale.
Tenke, tenke, tenke....Ole Brum hadde vært stolt av meg....hjernecellene vrei seg av overbelastningen de blei påført...tror jeg sprang et par stakkarer av dem, men hvil i fred...dere gjorde nytta deres. For plutselig inntraff et meget sjeldent eureka-øyeblikk (dato og tidspunkt er notert).....Hva med Turdiscgolf?!!!!
Okey, jeg ringer turkompis Tommy, som også har pælma discer før, og formidler euraka-ideen med stort engasjement...hmm...ihvertfall så blir han med, tross alle mine andre tidligere idiotiske ideer.

Banen blei bestemt. Andersbånn-Knappen, en ca 4,5 km rute som også går gjennom Korpen Naturreservat.

Reglene er:
1. Ett kast hver.
2. Man MÅ kaste fra der discen lander (uten unntak)
3.Rekognosering er lov i samarbeid med medspiller.
4. Om å bruke kortest mulig tid til discen lander i postkassa på toppen

Vel, reglene var satt uten disputt, siden det er jeg som har satt dem :p

Vi pælma oss stødig oppover, tross mye kratting, bekkelandinger og tretopplandinger.
Tretopplandingene kosta oss mye tid, men vi fikk de etterhvert ned med stokker, steiner og alt pælmbart.
Etter ca 1,5 t kunne vi skimte målet, og etter et par, tre putterforsøk satt den rett i postkassa.

Lang pause på toppen før vi tusla nedover igjen med discen godt stua ned i dagstursekken.
Men, selvfølgelig, ville Tommy pælme mer disc....og turdiscgolf det blei.
Men det skulle vise seg å være en "dårlig" ide, for urete, krattete bekkeskar og kulper tiltrakk discen med nesten magnetisk tiltrekningskraft.
Aner ikke hvor mange ganger vi fiska disc i diverse kulper, noen ganger med hele armen under lett forfriskende novemberkjølt vann.
Kaldt, javel, men den lettbeinte skadefrydfylte humoren og de massive latterkrampene som runga gjennom skauen varma godt nok :-)

For de som ikke har prøvd denne nye fantastiske sporten kan jeg absolutt anbefale turdiscgolf,
mye humor i det og en ny forfriskende tvist på det å gå tur...og kanskje et forfriskende bad på kjøpet ;-)

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.