Archiv - Nach Datum

Archiv - Nach Aktivität

Peakbookfreunde

Ich habe mich noch nicht mit anderen Peakbookbenutzern befreundet.

Gesammelte Listen

Tur til Fanaråki

19.07.2022

Tur til Fanaråken med Marte. Starta med nesten blå himmel. Hadde fin utsikt over til Hurrungane, men da vi nærmet oss 1800-1900 moh ble vi tatt av skyer/tåke som begrenset sikten til ca 100 m. Ettersom stien var såpass godt merket var det aldri noe problem å finne frem, og vi kom frem til Fanaråkhytta, som kunne by på kaffe, boller og varmt vann til turmaten, og ikke minst varme og god stemning<3 Ble på toppen i ca 1 time i håp om at være skulle skifte til det bedre så vi kunne få litt utsikt fra toppen, men måtte dessverre gi opp å vente og heller gå ned igjen. nede på 1900 m igjen ble sikten fin igjen.

Spontantur til Gaustatoppen

26.09.2021

Ettersom det var meldt nokså skyfritt på Gaustatoppen i dag, satt vi oss i bilen tidlig om morgenen og la i vei mot Stavsro, hvor vi skulle starte turen vår. Vel fremme, med bare noen små skyer på himmelen, fikk vi melding om overskyet og regn fra venner i Oslo, så vi hadde definitivt gjort et godt valg når det gjaldt destinasjon i forhold til vær. Løypa er godt merket, og vi kom oss til tårnet på ca 2 timer. Marte, Aurora, Lene og Anders var med meg på tur i dag. I tillegg ble Aurora med meg bort på den faktiske toppen:) Spiste matpakke, tok bilder og nøt utsikten før vi ruslet ned igjen til bilen. tok ca 1,5 time. flott tur, og veldig deilig å "endelig" ha fått gått en så vanlig tur.

Tur til Kinnarodden

24.07.2021

Ankom Mehamn med sørgående hurtigrute 1.20 på natta. Ettersom vi hadde midnattsol gikk vi de første 4 km før vi slo camp i 2.30-tiden. Morgendagen startet med kryssing av elv før vi satte kursen mot Kinnarsanden, hvor vi skulle campe før vi skulle gå siste biten morgenen etter. Da vi kom til de laaange stein-partiene ble vi truffet av noen gode regnskyll kombinert med kraftig vind. Dette førte altså til at alt som pr def er vanntett, ikke lenger klarte å motstå fristelsen til å slippe inn vår fuktige fiende. det var som å bli bli dytta ned i bakken av regnet, før vinden tok over rollen som bølle ved å gni det ekstra hardt inn. Etter en natt med relativt mange gode timer på øyet var klær ganske så tørre igjen, og vi pakket sammen camp og la igjen sekkene ca 4 km fra mål, >>>

Karte

Så langt øst vi kan komme

20.07.2021

Snartur innom Vardetangen

02.07.2021
Karte

Trolltunga i knallvær med overnatting

29.06.2021

Kjørte fra Geilo tidlig om morgenen og parkerte på P1 Mågelitopp. anbefales, da man slipper ca 10 km opp langs samme vei som vi kjørte opp til parkeringen. I dag var jeg på tur med Marte, Kine og Eskil. Ettersom vi skulle overnatte, hadde vi med oss ganske store sekker, og vi måtte fordele en del av de tyngre gjenstandene fra sekken til Kine siden hun slet med en vond rygg. Dette gjorde turen noe mer krevende enn om man f.eks hadde gått med en lett og liten dagstursekk. Vi traska ihvertfall på, og gikk med strålende vær og nøt utsikten som er å se langs store deler av turen. det fine været resulterte i noen solbrente legger, men det var ikke noe krise. vi satte opp camp rett forbi selve trolltunga, hvor det var minst like fin utsikt. hadde også en kveldstur innom preikestolen >>>