Høgkjettil (22.06.2019)

Höhenmeter 387m
Besteigungen Høgkjettil (845m) 22.06.2019 12:39
Besuche anderer PBE Markavegen p-lomme (470m) 22.06.2019 14:26

I dag var vi ti stykker som skulle på Høykjettil for første gang. Noen av turfølge var å regne som lokale kjentfolk mens vi øvrige kom fra Soknedal og Oppdal. Vi startet opp gjennom en gammel skogsvei fra Gammelvollen. Denne veien er noe lengre men ikke så bratt som stien på nordsiden av toppen. Veien går gjennom noen idylliske og gamle sætereiendommer. På den siste strekningen opp til sørryggen av fjellet, er det ca 6-700 meter uten sti. På toppen av Høykjettil er det fantastisk utsikt. Her er det stor varde med kasse og bok samt retningsskilt mot mange kjente fjelltopper. Returen tok vi på nordsiden av fjellet. Her var det noe brattere, men grei sti hele veien ned. Med på turen var Inger Mari, Ingrid Anita, Eivind, Anne Karin, Eilert, Solveig, Trond, Inger og Ingebjørg.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.