Lamlitinden (09.06.2019)

Besteigungen Lamlitinden (657m) 09.06.2019
Besuche anderer PBE Stokmarknes (0m) 09.06.2019
På toppen av Lamlitinden

I dag var været heldigvis bedre og vi fikk gjennomført turen til Lamlitinden. De første kilometerne gikk på en fin vei, mens vi etter hvert tok av til høyre og fulgte en sti. Den var litt vanskelig å følge innimellom, men vi kunne følge den til ca. 250 høydemeter. Derfra og oppover var det terrenget som gjaldt, det var bratt men ikke noe kratt. Vi kom oss til topps, og vi hadde mye flott utsikt på turen. Jeg var veldig sliten i dag, så vi måtte ta en del pauser. På den siste pausen fikk Hans Thorvald seg en ordentlig latter etter at jeg fant ut at jeg hadde satt meg i sauemøkk. Tilbaketuren til bilen ble ganske effektiv da vi fant en sti vi kunne følge i skogen. Den holdt ikke helt til bilen igjen, så vi gikk noe i terrenget før vi kom tilbake til veien vi fulgte innover. Vi hadde i utgangspunktet snakket om en tur til, men det holdt med denne turen for min del i dag. Vi stoppet på Mix i Stokmarknes og kjøpte softis før vi dro hjem til Evenskjer.

Tanipa
På tilbaketuren ned mot Lamlivatnet

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.