Archiv - Nach Datum

Archiv - Nach Aktivität

Peakbookfreunde

Ich habe mich noch nicht mit anderen Peakbookbenutzern befreundet.

Gesammelte Listen

Dagstur i april

15.04.2021

Gränsäventyr 2020

30.08.2020

Vandring norr om Riksgränsen

17.07.2020

For på en lite vandringstur med tåget upp till Riksgränsen. Första dagen gick jag norrut längs gränsen och besökte riksrösena Rr266C och Rr266D. Det var lite småregnigt men på kvällen klarnade det upp. Tältade vid Njuorajavrresaiva. Dagen efter vandrade jag vidare norrut längs leden mot Stordalen. Vi Stoakcevaras vek jag av upp mor Reavrrevarri. Gick en hel del på snölegor upp mot toppen. Där uppe fotades det och lagades mat. Satt en lång stund på en hylla med ett vackert panorama från Lofoten i väst till Lapporten i öster. Gick tillbaka samma väg jag gick dit. Såg en större renhjord nere i Stordalen och en hare uppe på 1000 möh. Passade på att besöka riksrösena Rr267A samt Rr267. Tillbaka vid tältet träffade jag två trevliga norrmän som gick Norge på langs. >>>

Katterat->Abisko

24.08.2019

Jetnamsklumpen

20.07.2019

Jag och hustrun äkte upp till Stekenjokk och vandrade in till Jetnamsvatnet. Vi vandrade upp på Jetnamsklumpen. Finfin utsikt över Börgefjäll.