Strandåtindtraversen med Gina (10.07.2023)

Tourlänge 7h 17min
Karte
Besteigungen Strandåtinden (862m) 10.07.2023
Nordvestre Strandåtinden (716m) 10.07.2023

En nydelig dag på Kjerringøy og hele tradracket ble tatt med. Vi hadde en treningstur på en flertaulengder dagen før og følte oss klare men spente på om vi klarte å finne gjennomføre turen på en god måte da dette var en ny vanskelighetsgrad for oss. Vi kløv over det første utsatte punktet og begynte å sikre over den første hammeren. Alt gikk smooth så langt, så skulle Halls Hammer forseres. Jeg ledet direkteruta med klatresko uten problemer før vi forserte det neste svaet uten sikring. Noe utsatt her, så skulle kanskje sikret. Ned igjen ble det 4 rapeller og 6 til sammen. Klarte å kile tauet på den lengste rapellen, men måtte heldigvis ikke klyve så langt opp igjen for å frigjøre det. Ellers var det bare god stemning og 2 bad på vei ned igjen i lag med fluene. 7,5 timer brukte vi.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.