Storkalkinn med Ira (30.07.2023)

Karte
Besteigungen Litlhareimnebba (1.285m) 30.07.2023
Storkalkinn (1.880m) 30.07.2023

Yr meldte tordenvær fra 13, så vi fikk det travelt oppover den lange motbakken inn til Storkalkinn. Været var nydelig og vi måtte forsere et klyvepunkt på bløte sva før siste oppstigning. Her måtte Ira bæres mens jeg holdt i kjettingen. Nådde toppen etter litt over 2 timer med Ira på slep og tordenværet skulle snart sette inn. Jeg valgte nordryggen ned igjen da denne så grei ut på kartet og tilsynelatende korteste vei. Ned på ryggen var luftig og litt vanskelig å finne riktige vei. Heldigvis var det en varde som pekte ut veien, men Ira var ikke enig og måtte bæres ned også her fordi det ble for luftig og vanskelig. Vi kom oss ned via Litlhareimnebba etter å ha måtte bandasjere poter fordi det ble for mye ur til slutt. Fin tur og tordenværet kom heldigvis aldri.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.